Regeneracja drążków
Drążek reakcyjny zwany również drążkiem Panharda służy do przenoszenia siły poprzecznej, pochodzącej od kół pojazdu oraz odpowiadający za prawidłową geometrię zawieszenia. Jeśli jest wybity na tulejach to nie ma możliwości prawidłowego ustawienia geometrii, co skutkuje szybkim i nierównomiernym zużywaniem opon samochodu. Drążki reakcyjne są stosowane w zawieszeniu tylnej osi.
Po raz pierwszy został zastosowany na początku XX wieku przez firmę Panhard i stąd jego nazwa. Drążki reakcyjne dzielą się na: drążek prosty, drążek krzywy i sierżant. Są stosowane zarówno w samochodach osobowych, ciężarowych oraz w autobusach.
Przyczyną awarii drążka reakcyjnego jest nadmierne zużycie tulei metalowo-gumowej zwanej silentblockiem oraz wytarcie wkładów teflonowych. Na zużycie mają wpływ woda i piasek, które dostają się do środa i prowadzą do wytarcia powierzchni, a niekiedy do korodowania kuli. Jeżdżąc z niesprawnymi drążkami reakcyjnymi narażamy siebie i inne osoby na niebezpieczeństwo wypadku.


